J
Joost
9 giorni fa · Gezonde Recepten
zomersalade maar dan die ik écht ga blijven maken
Oké dus ik ben al een tijdje aan het rommelen met salades want het is gewoon te warm voor wat anders. En Marieke zegt al weken dat ik elke keer hetzelfde maak dus goed, nieuwe poging.
Deze keer: komkommer, radijs, wat munt uit de tuin (bakje op het balkon, telt ook), feta, en dan een dressing van olijfolie + citroensap + beetje honing. Dat is het. Geen gedoe.
Het werkte wel. Sem at de komkommer apart op en Lotte at alleen de feta maar dat is met die twee nou eenmaal de standaard toch. Marieke was tevreden en dat is eigenlijk het belangrijkste meetpunt in dit huis.
Wat ik anders doe dan normaal: ik snijd de komkommer met een dunschiller in lange slierten in plaats van blokjes. Weet niet waarom maar het eet gewoon fijner weg. Klinkt raar maar probeer het ff.
Dressing:
3 el olijfolie
sap van een halve citroen
beetje honing, niet te veel
peper en zout
optioneel: klein teentje knoflook erdoorheen, maar dan niet als de kinderen ook eten
Moeilijkheidsgraad: kun je ook met een kater maken. Niet dat ik dat weet hoor.

2 mi piace
4 commenti